Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

En hjälpande hand

Kategori: Loppisshopping


Här om dagen var jag och G runt runt och tittade på saker som vi vill ha i vår lägenhet som vi inte har än. Vi tog också en sväng in på HelpingHand; loppisen som drivs av och genererar vinst åt Livets Ord. Men man kan välja att inte tänka på det om man vill. Jag är medveten om jag gör reklam för Ulf Ekman och co nu men loppisen ligger på Fyrislundsgatan 68 och har öppet:

Tis - fre 12-18
Lör 12-15

Helpinghand anser jag vara lite dyrare än andra ställen som exempelvis Kupan. Helpinghand är bra på att ta ordentligt betalt även för begagnade IKEA-grejer och det tycker jag är trist. Men de har ett ganska stort sortiment och det är ju alltid kul.



Jag köpte faktiskt ingenting, vilket inte var för att jag inte vill stödja Uffe utan för att inget föll mig i (på?) smaken. Det blev en massa ljus på IKEA istället.

Nu ska jag göra lektionsplaneringar.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: