Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Helg som om det vore för flera år sedan

Kategori: Loppisshopping


Min helg blev inte allls som jag hade tänkt. Den blev bättre. Istället för marknader blev det kalasande, mestadels på V-dala. Men innan det blev helg så tog jag en sväng genom Enköping på väg mot busshållplatsen och min hemstad. Jag hade redan spanat in var Kupan (Röda korsets loppis) låg och dit in smet jag med min bästa sökarblick. Resultat: en blå IKEA-kruka som jag redan har flera likadana och en glasskål från 60-talet som jag redan har en mindre variant av.







Enköpings Kupan är en ganska liten butik med stort innehåll. Det bästa var de tanter som jobbade där, otroligt trevliga!

På kvällen så umgicks jag med G och det blev mycket, mycket sent. Under lördagen han jag med (och orkade) att fika med Sara och Lina och sedan blev det "klassträff" på kvällen. Så när första advent infann sig på söndagen var det inte dags för marknad men vi var och tittade på fyrverkerierna vid slottet och vi bunkrade upp med jul på ica innan vi däckade framför "Tomten är far till alla barnen". Mycket bra film. Mycket julstämning.  

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: