Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Med mer eller mindre snö utanför mitt fönster

Kategori: Allmänt


Det börjar bli dags att ladda inför jul. Jag har redan varit på IKEA och köpt julgrejer och papper i mängder så det är avbockat. Då återstår ju typ bara allt annat, men det gör mig ingenting för jag gillar verkligen att klura kring julklappar, baka julgodis som aldrig blir lika gott som det man köper och pynta är jag inte så mycket för. Det blir nog inga ljusarrangemang här, bortsett från adventsljusstaken då. Mitt nästan enda och bästa pynt är en uppblåsbar tomte från 60-talet. Den är cool, men ni får se honom först dagen innan jul för så gör man i mitt barndomshem och det har smittat av sig på mig.

Jag har faktiskt köpt några få julklappar också som jag ramlat på av en slump och alldeles nyss så beställde jag ett stort paket från cdon med klappar och julfilm i och nästa helg tänkte jag och mitt hushåll bege oss på julmarknad x 2: en i Uppsala och en i Skokloster. Det blir Skokloster på lördagen och Uppsala  på söndagen så att man är i krokarna i alla fall det ska kombineras med visningar. Jag älskar julen! Orginellt som satan.

Läs mer:
http://www.livrustkammaren.se/default.asp?id=7541&refid=1939 
uppsala.com/evenemang/2010/uppsala-julmarknad-2010

Dessutom, för fjärde året i rad (!) så ska jag och min godaste vän Josefin ha julfest. Jag har börjat klura på outfit och det kan nog bli riktigt bra och juligt. Jag har de tidigare åren varit paket, jesus och gran så vi får se vad det blir i år. Nu ska jag bege mig ut i vintervärlden och det annalkande mörkret.  

ajam

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det är så härligt när julen börjar komma. =)

    2010-11-23 | 01:44:15
    Bloggadress: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: