Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Utvärdering av mina första dag som barnskötare

Kategori: Shopping


Idag har jag jobbat min allra första dag på en förskola och det har varit jätteroligt! Men herregud vad de tester nya, helt sjukt. Tur för mig att jag kan vara bestämd, jag har ju trots allt jobbat som fröken i sju (7!) år. Nu är jag dock väldigt trött (kanske på grund av de sju inte så svåra åren) och imorgon ska jag jobba på en annan förskola. Ingen rast och ingen ro! Jo då, jag ska lata mig sen. Eller ja, jag ska skriva på en tråkig inlämningsuppgift men bortsett från det blir det lata dagar. Möjligen lite tvättsuga också för det behövs tyvärr. Jag hatar att tvätta.  

Men, men, över till något roligare än tvätt. Min söta söta pojkvän kom hem med en ny berlock till mig vilket gjorde mig väldigt glad.  



Och igår efter att tentaångesten släppt så köpta jag mig en gul klocka som jag tänkte skulle få komplementera min solbränna. 99 kr, inte illa.




De "äkta" är mycket finare men jag tänkte jag kan börja så här. Jag gissar att jag ändå kommer att tröttna på en gul plastklocka, men just nu känns det mycket bra. Nu ska jag kila till macken och hämta H&M-paket. Jag hoppas att det mesta är fult så jag kan skicka tillbaka det och dra av det från en ganska lång och tråkig faktura.

fröken ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: