Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Vintageshopping i Amerika

Kategori: Resor


Jag har spenderat fem veckor i USA. Jag har varit i New York, Miami och sedan hyrde bi bil och körde runt i södern i tre veckor. Från Florida och genom Georgia, South Carolina, Alabama, Tenessee, Arkansas och så avslutade vi roadtripen i New Orleans, Louisiana. Vi har gått in i antik-gallerior i alla delstater. De kallade dessa butiker så, jag skulle beskriva dem mer som loppisar. Ofta var de flera försäljare som hade han bås, men en kassa. 

Jag tänkte passa på att visa lite köp:


Turkosa örhängen (längst ner till höger) köpa i en liten butik på Chelsa Market, 15 dollar. 










Tavla, mjölkflaskorna och halsband. 13 dollar om jag inte minns fel. 









Bricka från England, 3 dollar. 



Lampskärmar och sprutflaska, 8 respektive 20 dollar. 


Fåglar, 5 dollar, ask 3 dollar. 

Det var det jag hunnit fota hittills. Nu ska jag återgå till uppackning och tvätten. 

ajam



Kommentarer


Kommentera inlägget här: