Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Sovrumspiff

Kategori: Inredning

Under hösten har vi myst till det lite i sovrummet. Mycket har handlat om belysning. 

I fönstret har vi numera en ljusslinga som jag trätt på udda, gamla lampskärmar. De har jag köpt på olika loppisar, i USA och Sverige. Slingan ger ett varmt mysigt ljus och sprider lugn i rummet. 


Bredvid hänger en drömfångare som jag gjort själv med material från TGR, Panduro, loppisar och Lagerhaus. Den bidrar också till ett bohemisk intryck.

Över byrån har vi samlat ihop ett gäng små tavlor som alla går i guldiga, jordiga toner. Tillsammans med den gamla lampfoten som jag satt en stor glödlampa ger det en gammaldags men ändå modern känsla. 




Över sängen har vi satt upp ett enkelt hyllplan (köpa och tillsågat på Bauhaus). Det bilar på IKEAs konsoller och allt är målat med panelgrund och vit färg (samma som till bokhyllan). Vi tänkte först lite på tavellist men tyckte det kändes för modernt. Dessutom är det här ännu lättare att förändra på olika sätt eftersom jag kan ställa dit blommor, ljusstakar, böcker eller annat pynt. Tanken är att det ska ändras ofta här. 

Under hyllan hänger ett av mina senare Tradera-fynd; sänglampa från mitten av 1900-talet. Den ger ett fantastiskt ljus. 

Nu skulle jag bara vilja ha tag i en riktigt snygg och skön (dvs inte stickig) pläd. Det kanske kan vara något att önska sig i julklapp. 

Men nu ska jag njuta av ännu en dag i Minneapolis. 

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: