Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Jag väljer loppisar

Kategori: Loppisshopping


Jag har tre favoritloppisar i min lilla hemstad som är känd som den fjärdje största. Inte för mycket annat.


Om jag ska köpa möbler är det helt klart Återbruket (Portalgatan 2a) som jag väljer. De får ständigt in nya saker och är väldigt billiga. Ofta har de exempelvis halva priset på alla stolar och dylikt.


Är det kläder som jag är sugen på att botanisera mig bland är Myrorna (Kungsängsgatan 20 och Sysslomansgatan 16) bäst enligt mitt tycke. De har ett välsorterat och brett sortiment. De är dock lite dyra för att vara en loppis tycker jag vilket nog har att göra med att priserna sätts centralt. Någon sa till mig att butikerna beställer in vad de vill ha från ett stort centrallager (som sätter prsierna) och det är väl därför sortimentet känns så organiserat.


När det är porslin och glas som jag vill titta på väljer jag Kupan (Danmarksgatan 20b). Kupan har också mycket välsorterat och MYCKET av allt.

 


Nu ska jag sluta filosofera och återgå till min sista arbetsdag!

 

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: