Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Maja på realisation

Kategori: Shopping


Jag är så nöjd över att jag har och ska träffa så många vänner denna vecka som jag givit mig själv ledigt, för det förtjänade jag! Jag kom hem från ett födelsedagskalas för en stund sedan ocg imorgon ska jag ner på stan och luncha med fina Lina, och kanske shoppa bara lite lite till. Jag har tänkt mig Bianco och Monki i alla fall.

Jag har redan handlat i massor. Jag är sjukt nöjd. Det var länge sedan jag fladdrade så här med mitt kort. Härliga juletider! Dock måste jag stämma in i klagosången om mellandagsrean. För det färsta så bärjar rean ju innan jul och de flesta butiker har ett ganska begränsat sortiment på rea. Men jag som älskar att handla handla handla handlar gärna på rea. Jag vet att det är coolare att ha en blasé inställninng till det hela och fnysa åt fyndjagare men jag gillar när saker är billiga.

Så här har det gått för mig hittills:



Det blev en jacka från Weekday för 600 slantar, det inhandlades dock dagen innan julafton. Spegeln i hallen måste städas.

Under min huvudstadstur så fick jag med mig en hel del. Det var härligt tungt på slutet. Det är lycka det!



Jag köpte två likadana glasskålar som jag redan har en av. Jag tänker mig att de ska stå på rad och vara snygga tillsammans med något färgglatt i. Det blev lite julburkar till nästa års bakande också, nu för hälften av pengarna. Allt från Lagerhaus. Bakom mina saker skymtar en hund som inte är min. Jag har varit hundvakr i nästan en vecka ocg imorgon ska jag lämna tillbaka henne. Det finns en risk för att det kommer att kännas lite tomt när jag inte blir förföljd från rum till rum. Detta är inte en uppmaning att följa efter mig.



Det blev lite snygga magneter också till min anslagstavla som egentligen fungerar mer som någon sorts prydnad för jag sätter aldrig upp några anslag, mest saker som jag finner komiska typ serier eller bilder. Sockergrejen var helt onödig men snygg. Jag gillar cafékänslan.



En ryggsäck inhandlades också, 500 för retrokänsla.



På Åhlens blev det lite kläder. Linnet är från Rules by Mary och koftan från Oasis, armband likaså. Mindre än halva, halva och mindre.





Pumps i skinn, de till vänster kostade mig en hundring och de andra 549. Mi lajki!



När jag hade gett upp och mötte upp med pojkvän och åkte hem så böev det ett sista stopp på apoteket. Jag är nämligen beroende av nässpray och till min glädje har de 25% på alla ACO-produkter vilket passar mig utmärkt då jag är en storkonsument av deras grejer.

Det var allt för den här gången. Nu ska jag lägga mig och kika på en film tills jag blir trött.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: