Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Alldeles för utdraget om hår.

Kategori: Allmänt

Jag shoppade lite på monki igår, bland annat ett diadem med en fin gul rosett för 20 spänn(!). Så här ser det ut:

 

Här är hela fyndhögen:

Jag gillar egentligen inte att ha håret uppsat men på sjukhuset får håret inte hänga fritt. Så gul rosett blir ett sätt att variera, annars blir det bara flätor/tofs/knut var eviga dag. Jag vill helst ha mitt hår i något sorts surfarrufs. En tjej frågade mig en gång om jag hade extensions och trodde mig inte när jag nekade, då insåg jag att man kan ju borsta håret ibland iaf. Så det gör jag nu, med tyngd på ibland. Jag är lat och så försöker jag intala mig själv att det sliter mindre på håret om det bara får vara. Extensionsincidenten tyder dock på motsatsen, men jag blundar hårt för det.  

Ibland är jag inte lat, som häromdagen då jag cyklade ut på landet till mitt föräldrahem och möttes av den här synen.



Så jävla vackert!

Ikväll ska jag få träffa Erik och kanske Jasmin. Kanske också min kombo-bror. Nu; tvättstuga.

Bortsta 100 tag om dagen nu allihopa eller vad det nu är man ska göra, och gör inpackningar en gång i veckan. Jag SÄGER att jag gör det till min frisör. Känner tydligen något sorts behov av att dölja sanningen. Nu är det dock officiellt, jag pallar inte med inpackningar. Det är tråkigt!

Hörde ryktas på jobbet att MQ börjar sin rea idag så det blir en sväng dit imorgon.


peace

Kommentarer

  • jasmin säger:

    hehe, kolla hur jag inleder mitt senaste inlägg.... (anvnamn: guest, lösen: knockknock) ringer dig när jag har gymmat så styr vi upp nåt. puss

    2010-06-16 | 15:51:30
    Bloggadress: http://basmati.blogg.se/
  • Sticksyster säger:

    Jag gör inpackning varje gång jag tvättar håret, eller iaf 9 ggr av 10 :p

    2010-06-16 | 16:44:36
    Bloggadress: http://sticksyster.blogg.se/
  • Matilda kusin säger:

    Jag gör inpackning varje gång jag tvättar håret :O schampo, inpackning, balsam, fönlotion och värmeskyddspray innan plattningen. Å andra sidan tror jag att mitt hår ska dö och ramla av, så det har blivit lite av en mani.

    2010-08-02 | 10:34:29
    Bloggadress: http://monkibaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här: