Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Upplevelser i midsommartid

Kategori: Allmänt


Jag har spenderat midsommarhelgen med min pojkvän, min bästa vän, hennes pojkvän och hennes storebror i en liten stuga utanför Sundsvall och det har varit så bra! Det kändes som en riktig midsommar då vi firade på den svenska landsbyggden! Till sommarens ära hade till och med en fruktbarhetsstång skapats.

Längs E4:an mellan Hudiksvall och Sundsvall finns gott om loppisar men vi åkte hem söndag eftermiddag/kväll och då är de stängda. Men på den första biten av vår hemresa mellan lilla Skillinge och lilla Söråker stannade vi på två stycken. Den ena loppisen hade allt du kan tänka dig och hur mycket som helst av det till små priser. Underbart! Jag ville aldrig gå därfirån. Bonuspoäng för att de hade en lös åsna på gården.  


 

Varning för risk för ras genom golvet. Jag smög omkring. Men det var det värt!

På den andra loppisen vi stannade vid köpte jag några tidningar från 50-talet. De har helt fantastiska annonser i sig som jag tänkte att jag skulle skära ut och skapa lite konst av. Vi får se hur långt kreativiteten sträcker sig.

Så här ser min fyndhög ut:


Jag blev så jävla nöjd när jag hittade Uppsala Ekeby-krukan för 50 kronor. Jag har redan ett gäng av samma sort som jag fått av min mormor men om man ska köpa dem här i min hemstad på Uppsala Ekeby-butiken som ligger på Väderkvarnsgatan får du betala 300 kronor. Som sagt, jävligt nöjd. Jag tänkte passa på att visa min (nu) näst senaste kruka som jag fått av mamma och är av samma märke.




Den har jag dessutom fyllt med sticklingar som jag nypt av i ett klassrum jag vikarierade i. Då kände jag mig mycket ekonomisk.

Måste få ge ett sista Norrlandstips. Du får INTE åka till Sundsvall utan att söka upp Biteline (ligger på Köpmansgatan 20) och äta deras tacobuffé för 100 spänn, eller/och mjukglassbuffé för 39 kronor. Vilken tur att jag inte bor där. Jag var på plats två gånger på tre dagar...

      


ajam


Kommentarer


Kommentera inlägget här: