Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Återbruk av vinyler

Kategori: Loppisshopping


Nu har jag precis kommit hem från en sväng till Återbruket. Jag lämnade en rejäl hög med böcker som jag läst och inte funnit särskilt speciella eller aldrig kommer att läsa. Med mig hem fick jag en liten hög med vinyl-skivor. Jag har nämligen blivit sugen på att testa att göra sådana där små skålar som jag sett att man kan skapa om man avrättar en skiva. Jag ska berätta hur det gick när jag kommit mig för att pyssla med det. Nu har jag i alla fall det material som jag behöver.

Öppettider:





Som ni ser, eller kanske redan vet, så ligger behållningen av Återbruket inte i att man blir inspirerad av deras inredning utan av att de har ett stort sortiment av böcker, porslin, kläder och fram för allt möbler. Allt till ett lågt pris!



Ur dessa lådor har jag valt de skivor som jag ska smälta. Låg materialkostnad! Men du ska nog inte heller räkna med att hitta en Elvis eller Beatles-skiva.

Däremot hittade jag den här:



Sex har sålt länge. Inte så classy. Köpte inte.


Pyssel-Maja

Kommentarer


Kommentera inlägget här: