Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

En helg i konsumtionssamhällets anda

Kategori: Shopping


Det känns som om jag varit på stan hela helgen, förutom idag då kanske. I fredags efter jobbet så åkte runt med pappa och köpte saker. Jag såg en annons i UNT på morgonen från Team Sportia där de annonserade att de hade jackor för halva priset så en sådan fick jag med hem. En knallröd med pälskrage för 600 kr, kändes fantastiskt bra! Av just den anledningen önskar jag att jag hade tidning, man får en så bra överblick över vad som händer i staden.  

Igår (lördag) gratulerade jag min kusin som tagit ssk-examen men efter det blev det en sväng med mamma och pappa. Jag köpte en blommig kofta och en prickig klänning på Indiska och sedan hämtade jag ett STORT paket från H&M på mitt lokala utlämningskontor. Dessutom fick jag med mig en ram från ikea så här ska det ramas Håkan-affisch.

Nu ska jag ta en höstpromenad, handla lite mat och se på när min pojkvän lagar mat.


En fantastiskt bra helg, som det fortfarande finns tid kvar av.


Fred! Och fynd!
/ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: