Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Jag vill vara som pappa. Hjälp mig!

Kategori: Allmänt


Jag har tydligen samma synfel som min pappa. Någon förvånad?

Nej. Jag har valt samma yrke som pappa. (Och med glasögon så får jag möjligenheten att se ut som en riktig fröken!) Någon förvånad?

Nej. Och nu har jag slagit i en tand (olyckshändelse) som om ödet ville att jag också ska ha en tand som är lite brun. Det vill inte jag.

Tillbaks till synfelet, som jag har anat så har min tidigare ypperliga syn sjangserat lite med åldern (inget annat). Jag är tydligen närsynt vilket betyder att jag ser dåligt långt borta, inte nära som man skulle kunna tro. Att köpa glasögon är svårt men jag har två favoriter som dock skiljer sig mycket från varandra och olika röster röstar på olika brillor. Du får gärna hjälpa till och tycka om du orkar.




 

eller






// Glasögonorm


Kommentarer

  • anonym (som kanske är jasmin, fast förmodligen inte) säger:

    det andra paret, helt klart.

    2010-10-22 | 00:06:28
  • anonym igen säger:

    jag visste inte att gensera stavades så, men det känns bra att jag vet det nu.

    2010-10-22 | 00:08:02
  • Camilla säger:

    Tycker de första var snyggast på dig!

    2010-10-24 | 19:56:58
    Bloggadress: http://sticksyster.blogg.se/
  • anonym nr 2 säger:

    nej nej, de bruna var snyggast

    2010-10-24 | 21:39:33

Kommentera inlägget här: