Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Sorteranade av småsaker

Kategori: Allmänt


Jag är och har alltid varit en samlare. Jag har aldrig samlat aktivt på något, förutom troll och sudd men det var för att min bästa kompis som var äldre än mig ville att jag skulle göra det och då gjorde jag det. Tur att hon inte ville bränna bilar. 

Genom åren har jag sparat på allt möjligt krimskrams som jag fattat tycke för och lagt på hög i skåp, lådor och i andra gömmor. Ibland kommer sakerna väl till pass men oftast ligger de bara där och jag glömmer att de finns, det vill säga att de betyder egentligen ingenting utan gör bara mitt hem rörigt.

Men så plötsligt får jag, som idag, ett ryck och börjar leta igenom alla gömmor. Jag kastar det som får kallas skräp (även om det vid ett visst tillfälle varit en skatt), kastar ihop allt som kan skänkas bort i en kasse (en hel ikea-papperspåse!) och sorterar det som ska vara kvar efter någon sorts logik. Nu känner jag mig så belåten efter att ha ägnat hela eftermiddagen och början av kvällen åt denna aktivitet. Nu tror jag bestämt att jag ska ligga i soffan och titta på Lyxfällan vilket får mig att känna mig mycket överlägsen. Jag känner mig lite allmänt bra idag för jag är så hemskt väldigt duktig som städar upp efter mig själv. '






Synd att jag aldrig orkar dammsuga.  



über-Maja

Kommentarer


Kommentera inlägget här: