Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Vinylskål - skål av vinylskiva

Kategori: Tips


Nu har jag pysslat (istället för att plugga).

Först så tog jag en skiva och la den på en mugg på ugnsgallret.



Sedan ställde jag in den i ugnen på 100 grader i ungefär 1,5 minut.



Det här är muggen jag använde men det går säkert bra med lite vad som helst, som tål att vara i ugnen.

När jag sedan tog ut skivan ur ugnen så var den alldeles mjuk och kunde bearbetas till den form man ville, ja eller nästan.

För att ta i skivan som var lite varm hade jag vantar på mig.



Man måste vara ganska snabb med att forma sin skål, men om skålan hinner bli kall o stel och du inte är nöjd kan du ställa in "skålen" en gång till för att göra den bearbetbar igen.

Arbeta skålen först på muggen och när den är nästan stel så ta av den och vänd den rätt och gör det sista pillret.

Så här blev mitt resultat:



Det här är den första jag blev klar med:



Men övning ger färdighet:



Jag ska köpa fler skivor och fortsätta en annan dag för det här var kul!

Jag ska försöka få tag i lite roliga titlar som passar mina nära och kära och sedan ska jag börja dela ut dem, kanske i julklappsform.

Pyssel-maja

Kommentarer

  • Malin säger:

    Snygga! Blev riktigt pysselsugen nu...

    2010-10-21 | 12:41:32

Kommentera inlägget här: