Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Emmaus, Kupan och IKEA i ösregn

Kategori: Loppisshopping


Både i lördags och i söndags har regnat öst ner på mig här i staden. Jag vaknade pigg som en lärka på lördgasmorgonen då jag av utmattning somnade typ klockan elva i fredags. Inte så coolt. Men pigg blev jag och jag kände ett behov av aktiviteter. Så jag släpade upp pojkvänen och propsade på loppis-shopping. Han gick med på det men när vi klev ut genom porten började regndropparna att ramla ned på oss.

Vi gav oss av på cyklar i alla fall, för ingen bil hade vi att tillgå. Första stoppet blev på Emmaus vid Vaksala torg. De hade 50% på allt utom böcker så jag shoppade en klänning från 70-talet och en parkas från 80-talet.




De här supersnygga skorna finns på Emmaus. Stl 41 tror jag. Fantastiska.    




Sedan bar det av till Kupan där min pojkvän köpte massa böcker och jag lite böcker mm. Se ovan.

Sist tog vi oss till IKEA men där tog det stopp. Vi var trötta på regnet så vi lämnade våra cyklar där och blev hämtade av pojkvännens pappa. Det var skänt. MEN då kvarstod problemet att våra cyklar var på IKEAs parkering. Det var alltså bara att ta sig dit igår också och sedan cykla hem. Vi satt dock och åt glass tills det slutade regna och fick cykla hem till våra vallokaler i sol. Sedan mörknade stämningen på kvällen, som vi alla vet.
 




ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: