Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Ensam mamma söker

Kategori: Allmänt


Ensam mamma söker hade tydligen premiär i söndags. Till min stora besvikelse missade jag denna undethållning och till mitt stora förtret har TV3 inte lagt upp avsnittet på sin play-sida än. Men repris väntas lördag 17.55 och på söndag 20.00 får vi se hur det fortgår.

Jag tänkte dock bjuda på lite lyrik medan vi väntar. Detta stycke kommer från Kristina Lugns berättelse om Lilla Liselott i Bekantskap önskas med äldre bildad herre från 1983:

...

För Liselotts taskiga mamma
arbetar i en butik
där staplar hon flaskor på burkar
och är varken glad eller rik

Hon säger att Liselotts pappa
var ett kräk som hette Sven
som flyttade till Tierp med Dolly
och aldrig synts till igen

Han har det väl bra med Dolly
och struntar i Liselott
som är liten och spinkig och ensam
och lever på bidragsförskott

...

Och virka ljuvliga drömmar
av chockrosa yllegarn
och aldrig göra dig ledsen
mitt stackars ensamma barn!

Jag ska lära mej städa och vispa
och göra mej slank och fin
och bli en ordentlig mamma
och hemkär och kramgo' blondin

Jag ska skriva ett riktigt sympatiskt brev
till Någon som passar mig
och förklara min nöd och göra reklam
för både mej och dej. 

Sen är det bara att vänta
på alla svaren jag får
så har du en toppenbra pappa
lite längre fram i år! 




Mmm.

Kommentarer

  • jasmin säger:

    finns visst på hemsidan. kolla på tereses wall på fb, jag länkade där häromdagen. puss!

    2010-09-16 | 21:29:16

Kommentera inlägget här: