Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Redo för att resa!

Kategori: Resor


Alla uppgifter som jag slitit med är inskickade och vi är incheckade! I natt bär det av mot södra Europas Stockholm. Fan vad nice det ska bli! 

Det kommer att bli en kort trip, jag är hemma igen sent på söndag kväll men jag tror kvalié vinner över kvantitet när det gäller Venedig (Det är dit jag ska för er som inte förstod min pappas tråkiga Stockholm-skämt. Han refererar också alltid till Göteborg som Lilla London.) 

Då var det bara att packa. Jag behöver inte ha mycket alls med mig, vilket gör det svårare då jag inte bara kan kasta ner saker i min stora väska. Jag har tänkt ta min lilla kabinväska och flyga utan incheckat bagage vilket ju gör att den här 100 ml-regeln måste beaktas. Jag har lagt så många små små små förpackningar jag kan i en plastpåse med zip-funktion. Helt enligt Ryanairs önskemål! Det är en otroligt fånig regel. 100 ml räcker säkert till massor av sådant som de inte vill ha på flyg av säkerhetsskäl.

Hur som helst, ska klura ihop tre skitsnygga out-fits nu, med sommarkläder! Det känns väldigt bra. Väldigt bra.

Addio!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: