Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Rekreation på bussen

Kategori: Allmänt


Igår åkte jag buss 804 till Enköping för att hämta böcker på deras bibliotek till min kurs. Min mobil är som nämnt sjuk och på behandling så istället har jag en lånetelefon utan handsfree vilket innebär att jag är musiklös och det är mycket jobbigt. Det var dessutom skitvarmt så jag kände hur arg jag var på bussen och på bristen på böcker och på Enköping.

Men så vid Flogsta fick jag sällskap på bussen av Shirin. En liten tjej på fyra år som delade med sig av sin livsvisdom så jag inte behövde sakna min musik och längta efter min nya iphone.

Jag tänke här vidarebefodra utvalda delar:

- Använd bälte.

- Det gör ont med riktiga tatueringar för de gör dem under den fnasiga huden men barntatueringar går bort när man är på Fyrishov.

- Nys i armen eller vänd dig bort.

- Små barn får inte ha nagellack men man kan måla med färgpenna. Det går dock bort vid handtvätt. Jag får ha nagellack för jag bestämmer själv.

Fan vad det skulle vara skönt att vara fyra år igen och veta allt. Skit samma om man inte får bestämma själv.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: