Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Venezia

Kategori: Resor


Igår natt kom jag hem till Uppsala igen och blev lycklig och förvånad av temperaturen i min hemstad. Det hade varit jobbigt att åka från 26 grader och sol till pissregn och kyla. Det var jobbigt i vilket fall som helst. Jag vill bara ha semester! Men om jag ska få resa så måste jag jobba så därför var det bara att bli dragen ur sängen för att jobba extra på fritids hela måndagen. Jag höll på att somna när jag läste saga i soffan.

Åk till Venedig allihopa! Nu ska jag visa varför:



Det här var vårat hotell.





















Köpte denna mask för 80 kr och jag älskar den! Så om någon ska ha maskeradbal vill jag bli bjuden.



Så här såg det ut i var tredje butik men jag köpte INGEN (!) väska fast doften av allt läder gjorde mig yr av lycka.




De här köpte jag inte heller.

Så där ja, nu har ni fått se en del av vi fick se i helgen. Åk dit!

ajam


Post Scriptum

Jag tänkte bara tillägga att hotellet vi bodde på hette Residenza Ca' Dario & Corte Canal (http://www.residenzacadario.com/en/index.php) och det kan jag verkligen rekommendera. Vi huserade i en suite och rummet var så mysigt. Det ligger bra till också. Venedigs hotell är verkligen svindyra men jag tror att vi betalde 120 euro/natt vilket för Venedig är helt okej.


Kommentarer

  • Lina säger:

    Åh va fina kort Maja!!!



    Nu vill jag också åka dit! :)

    2010-09-14 | 20:44:42

Kommentera inlägget här: