Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Allt jag har att berätta just nu och som jag glömt att skriva om

Kategori: Loppisshopping


Mamma och jag tog en sväng på stan på skärtorsdagen. Vi upptäckte att Helping Hand öppnat en mycket snygg butik bredvid Myrorna på gågatan. Trist bara att man stöttar Ulf Ekman.









De hade verkligen satsat på att inreda i loppisstil vilket jag tyckte var kul.

En annan grej jag gillar är att Myrorna har ett designerhörn, men hur mycket "designer" det är beror verkligen på vem som plockat ihop det.



Annars ser det mer ut så här:



Jag köpte dock ingenting där, det blev H&M istället och så fick jag en röd kryddburk till min lilla skafferisamling av mamma:



Jag tänkte passa på att visa mitt endaste påskpynt också (som jag fått av mormor):



Jag gillar gamla hemslöjdsgrejer, ska det vara pynt så ska det helst vara det. Jag såg någon som täckt ett helt bord med äggformade silversaker och något sorts metalludd och som kallade det för stilrent. Trash.

Idag har jag suttit i skuggan, läst ikapp bland alla tidningar och tittat på tvätten som torkat i solen.



En fantastiskt bra dag, och nu blir det pepparstek till middag. Och just det, jag är ledig imorgon också : D Om lust infinner sig så ska jag lägga upp lite grejer på Tradera då, jag har nämligen hört talas om regn.

Hemska tanke.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: