Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Nu är det vår i uterutan

Kategori: Allmänt


Vilket väder!  Jag har varit så duktig idag, jag har klippt, rensat och dragit bort förra årets grönska som var brun och ful och gett plats för nya saker att komma upp ur jorden. Man kan redan se knoppar och blad och det känns mycket bra. På bara 30 minuter kan man se att vi gett plats för en ny sommar. Det verkade ett tag som att den aldrig skulle komma. Låt oss nu hoppas på att den blir lika bra som förra året. Nu sitter jag med kaffe på vår uteplats och spelar uno. Varför måste det vara måndag imorgon? Jag vill inte plugga, jag vill bara njuta och lata mig. Men veckoslutet som kommer blir det påsk och ledighet och veckan efter är det den bästa dagen på hela året att vara Uppsalabo så det ska bli nice. Nu, åter till kortspel.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: