Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Söndagspyssel

Kategori: Allmänt


Igår blev det en lugn kväll med handling, god middag med skumpa från "örsabrudarna" (Tack!) och spel.



Därför är jag pigg och känner mig driftig idag. Mycket driftig. Jag har behandlat mina stävlar med det där skummet som man tydligen ska använda.

Vad man behöver:



Med min kamera så ser stövlarna ut att vara i bra skick här men det är de inte.





Done!

Det blev faktiskt riktigt bra men jag blev svart på händerna så nästa gång ska jag använda handskar. Nu ska jag sortera ut vintern ut hallen och ta mig till tvättstugan med de tjockaste jackorna med mera för de har gjort sitt för i år. Egentligen borde man göra något ute i solen en dag som denna men G jobbar hemifrån så jag tror att jag ska vara lojal och hålla mig inne med honom. Och städa. Fan vad trkigt det lät nu. Fast jag tycker att det är ganska mysigt. Jag ska spola igenom alla mina orkidéer och pyssla vidare. Jag ska också tänka på att puttsa fönsterna. Det tycker jag är otroligt tråkigt att göra, men det behövs. Därför tänker jag bara tänka på det. De är dock alldeles grå av damm. Gud vad tråkigt att tänka på, nu ska jag tänka på något annat.

Så bort bort med grå och snö och mörker och kyla och mer grönt, ljus, värme och ledighet åt folket!!

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: