Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Vi cyklar runt i vädret

Kategori: Loppisshopping


Idag blev det en sväng på stan i det vackra vårvädret. Först en tur till Återburket och sedan ner till centrum. Sallad i solen, nya spolar till symaskinen och sist en sväng till Kupan. Jag önskar att de skulle ta bort allt grus från cykelvägarna bara för man blir alldeles torr i munnen samt grusig i ögonen. Inte så fräsht.



Jag har sagt det förr men Kupan är så otroligt billigt. Det var väldigt mycket folk där idag, så det är fler än jag som insett.  

Det enda som jag inte har (ja, typ) i mitt kök är äggkoppar och mjölkkanna. Jag var på äggkoppsjakt idag men de är ju alltid så sjukt fula.

Detta var det som Kupan hade att erbjuda:



Det var allt. Och blä.

Kupan hade massor men jag gillar inte när det är för pyntigt.



Dessa två konstverk köpte jag inte:





Det var halva priset på finhyllan bakom disken så jag köpte mig en vas. Det blev en liten kanna från Gustavsberg, en bok och en sjal också. Kupan har halva priset på alla möbler också men jag behövde inget, det vill säga jag hittade inget som jag verkligen vill ha. För som någon klok businessman sa; först skapar vi produkten, sedan skapar vi behovet.





Jag köpte detta fantastiska spel på Kupan, nu blir det game night tjejer! Akta er för att han inte ringer eller att jag tar din pojkvän. I love it. Så jävla vidrigt.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: