Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Det löser sig, och ibland gör man sylt.

Kategori: Shopping


Efter gårdagens trauma vid kursstart så löste sig allt ganska fint. Jag haffsade ihop ett mail om en idé till en uppsats och skickade iväg det till en lärare som verkade rätt och fick till svar att hon gärna ville handleda mig genom uppsatsskrivandet. Men innan jag fick reda på det gick jag och G ner på stan för att köka lunch. Lunchen på Saluhallen utvecklades till en shoppingrunga (ny klocka!), klippnding av G:s hår, öl på O´Connor´s, middag på och en avslutande middag på Messob. Dit kan jag verkligen rekomendera att gå, ett väldigt annorlunda ställe med god mat. Den afrikanska maten äts med händerna (man kan få betsick) och det tycker jag är lite mysigt. Dessutom var det väldigt prisvärt!



Bling!

Jag måste berätta lite om helgen också, jag var dålig att uppdatera då för jag var i mammas och pappas sommarstuga och även om internet fungerar utmärkt där så tycker jag att det är lite skönt att släppa elektroniken en stund.

I fredags spelade vi TP och Alfapet (G vinner alltid. Alltid.) samt imundigade vin mitt i den mörka natten. Det var mysigt. I lördags samlade vi pensionärspoäng genom att plocka bär. Jag ville plocka blåbär, resultat:



Dem åt jag upp. Siktet ställdes instället in på lingon för dem fanns det gott om.











Så nu har jag kokat min första sylt, allt enligt Vår Kokboks recept. Den är till och med god. Nu ska jag pyssla vidare med att planera terminens bestyr.

Hej på er!

ajam



Kommentarer


Kommentera inlägget här: