Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Gröna pinnar ger sken av gröna fingrar

Kategori: Allmänt


En del av min söndagsrutin är att ta hand om mina blommor. Orkidéerna blir spolade under kran en efter en och alla andra blir snuurrade, ansade, vattnade och boostade med näringspinnar. Jag vill gärna ha växter i mitt hem men är inte så bra på att vara omhändertagande av dem men med små gröna pinnar som ser ut som långa pellets så överlever mina plantor att jag glömmer bort dem ibland.



Jag har glömt orkidéerna i flera veckor eftersom vardagsrummet varit ett enda kaos men nu börjar det se mysigt ut igen. Det blev en mörkgrå soffa Karlstad och i den sitter jag nu. Detta är första gången på hela sommaren som jag verkligen kan njuta av vår tv. Jag tror jag ska stanna här hela dagen med en kopp kaffe framför mig. Nör jag blir lite rastlös ska jag skruva ihop en byrå Malm som ska stå i sovrummet men det dröjer nog ett par timmar. Jag har ju redan gjort en duktig sak idag och söndagar får man inte effektivisera bort. Nope.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: