Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Kulturhöst

Kategori: Allmänt


En sak som är härlig med att dagarna med utehäng är räknade är att alla höstaktiviteter börjar komma igång. Jag håller på och fyller min nya supersnygga kalender med roliga saker som jag kan se fram emot att göra veckorna fram över. Jag har bokat genrepsbiljeter till hela höstens reportoar på stadsteatern här i staden och jag ska hämta ut förhandsvisningsbiljetter tilll bio med mera. Jag har fått mina genrepsbiljetter gratis eftersom jag är ombud åt stadsteatern men jag kan verkligen rekomendera att köpa genrepsbiljetter. Kostnad: nästan ingenting och lite mysigt med "behind the scenes-känsla". Ja du, snart byts rosé ut mot rödvin men det passar ju till finkultur.

Det är ju synd att ett schema fyllt av måsten ska in i kalendern också men det får man ta. Det är ju det som är vardag. Idag blir det i alla fall festligt med blivande svensklärare som reflekterar över sin sommar över flera glas.

Just det, en påminnelse: glöm inte bort att det är kulturnatt den 10 september http://kulturnattenuppsala.se/. Du kanske fortfarande förknippar denna natt med din första fylla men jag kan garantera att det är finns mycet kul att kolla på och eftersom det heter KULTURnatt är det obligatoriskt med rödvin.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: