Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Skolstart

Kategori: Allmänt

Det börjar dra ihop sig mot en ny termin, den sista får vi hoppas eftersom det är min examenstermin eller allmänt utbildningsområde III som den heter men hur kul låter det. Jag har kastat bort nästan vart enda papper från min förra termin och låtit dem bli till toapapper eller vad det nu är de gör av allt återvunnet papper. Nästa vecka ska jag gå och köpa lite nya block och pennor. Jag är fortfarande som en 8-åring på det viset, jag gillar ”skolstart” (även om det kanske inte är kul att lovet/ledigheten/arbetslösheten är över) och att köpa nya fina saker som jag ska förgylla min termin med. Jag lovar också mig själv (för elfte gången) att denna termin, nu, nu, nu ska det bli annorlunda. Jag ska läsa inför varje föreläsning och varje seminarium och jag ska delta i studiegrupper och jag ska plugga i biblioteket utan Internet och jag ska göra fina anteckningar och dessutom äta nyttigt, städa jämt, träna och inte sitta så mycket vid datorn/tv:n. Genom tonen i detta inlägg kan ni nog förstå hur god själv insikt jag har eller kanske snarare att inte ens jag tror på mig själv. Never mind. Jag ska jobba en vecka till och vara ledig ytterligare en innan det blir helt aktuellt med nya friska tag. Gud vad bra det ska bli den här terminen, den här terminen kommer allt bli annorlunda. Halleluja!

 

Pub varje torsdag?

 

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: