Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Romeo & Julia

Kategori: Allmänt


Idag är jag förkyld och trött. Kvällen spenderas i soffan, och inte i någon trendig onepiece utan i fula kläder framför extras.

Men det är idag det, igår var jag med Gina på Uppsala stadsteater och såg deras Romeo och Julia. Snygg scenografi, koreografi och duktiga skådespelare. Gå och se! Egentligen är det ganska sjukt att man ser en pjäs som man (alla) vet hur den ska sluta och man redan sett i flera versioner innan. Men det finns en anledning att shakespeare är stor och det finns en charm med att känna igen texten. Nu ska jag koncentrera mig på extras för annars blir min sambo arg. Han uppskattar inte multitasking, medan jag inte kan låta bli att göra saker samtidigt. Liiite smartphoneskadad.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: