Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Det blir bed & breakfast

Kategori: Resor


Jag har nu fått veta var jag ska husera i Canterbury; jag ska bos en kvinna som får förbli anonym men som ska erbjuda mig bed & breakfast 15 minuter från campus. Låter mycket bra tycker jag. Bra är också att jag kommer att slippa dessa minusgrader. Våren måste ju komma tidigare, det skulle vara skönt för jag gillar inte viner. Sjukt överreklamerat. Vi fick våra flygbiljetter också och därmed veta att 11.10 på måndag så flyger vi. Den 25:e mars återkommer jag till Sverige.

Jag var just ut i förrådet och plockade in min Barbie-väska, ja det är ingen Matell Original eller så, den är bara väldigt rosa och vädligt stor. Jag har slängt ner min London guide från Aftonbladets Lonely Planet-serie så den ligger där alldeles ensam. Jag och min klass ska nämligen först vara där i några dagar och vara turistiga. Jag ska shoppa på Carnabystreet (http://www.carnaby.co.uk/) och äta cheese and onion-mackor. Så långt har jag kommit med planerandet men jag ska researcha så jag vet hur tiden med fördel kan disponeras.


 

Nu ska jag kolla på TV.



ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: