Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Ny inspiration och nytt husdjur

Kategori: Allmänt


Idag har jag varit på ett mycket inspirerande seminarium om bildanalys. Jag blev riktigt sugen på att gå och hem och planera fantastiska lektioner! Varför får vi ingen inspiration av den här sorten på lärarutbildningen?

Whyyyy?

En kvinna från Nationalmusem var och pratade om deras verksamhet, sin bok (Intryck och uttryck) och gav massa bra tips. Boken verkar skitbra men är skitdyr, 800 spänn och så såld (höhö) blev jag inte. Jo, nästan.

Efter denna bildupplevelse så väntade jag på att min mamma skulle skjutsa hem mig och fick då lite ärenden avklarade. Jag köpte tråd så att jag kan laga min älsklings älsklingsjacka, plastfickor och ett nytt husdjur.



Min älsklingsjacka köpte jag för säkert fyra år sedan och den är militärgrön och säckig och man kan ha 3/4-ärm. Den ser ut precis som alla jackor som de säljer i år i mainstreambutiker. Men min är speciell fast den är från en dominerande kedja som jag handlar från (se bild). Fast den är från denna lågpriskedja så är den fortfarande snygg, bortsett från att jag på något sätt fixat till en reva vid axeln (?). Mycket mystiskt. Jag ska laga det så fort praktiken är slut och mitt liv blir mer i studenttempo.

Då har man tid med sådant. 

ajam
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: