Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Stövelvård

Kategori: Allmänt


Jag köpte nya fina stävlar i så kallat syntetskinn (alltså plast) på Bianco i höstas. Efter 3 månder så gick jag tillbaka dit med dem för att få dem limmade då sulan lostnat vid hälen.

Det var mitt fel, jag hade nämligen tagit av mig stövlarna genom att sätta hälen mot andra foten och trampat av dem, ni förstår nog vad jag menar. Detta brott var jag skyldig till. Det lärde jag mig vid 3 års ålder, att det är det mest effektiva sättet att få ev ett par stävlar. Dessutom slipper man bli lerig på händerna.

Igår var jag åter igen på Bianco eftersom sulan lostnat i fram. Det var också mitt fel för jag har inte smörjt in dem i något skum en gång i veckan som man ska vid använding mer än en gång i veckan. Seriöst, är det rimligt? 

Bianco har trots min skuld gått med på att limma dem i fram också. För det kan ju inte vara så att de har skitskor som sulan släpper på? Nope. Det är handhavandfel. 

ajam

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: