Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Vårlack från Depend

Kategori: Shopping


Jag var på ICA Maxi igår och shoppade lite, det låter inte så glamoröst och det är det inte heller men vilket sortiment de har! De har lika bra utbud till hår som Kicks. Men jag blundade vid hårstylingen och gick till sminkdelen och plockade på mig två nagellack. Jag gillar Depends lack av flera anledningar. Anledning 1: Det kostar unefär 25 kr. Anledning 2: Med tanke på prsiet så täcker och sitter det bra. Dessutom så gör det ingenting att det flagar efter två dagar eftersom jag tröttnar ändå och vill att färgen ska passa de kläder jag har på mig (och då måste byta). Jag valde turkost och oranget för att tagga lite inför våren.

054

124

När jag läste i ELLE förra våren att turkost var på väg tillbaka så fnös jag. Nu har jag tydligen vant mig. Det samma gäller grått nagellack som också blev trenidigt då, jag tyckte det såg fult ut men nu snyggt. Lame.

Jag såg en dokumentär på SVT här om dagen som handlar om varför vi shoppar och hur "de" får oss att gilla vissa saker som färger.

Värt att se: http://svtplay.se/v/2290233/dokumentarfilm/konsumtionsvecka__darfor_shoppar_vi?sb,p115254,4,f,-1

För att lindra mitt dåliga samvete så skickade jag med min mamma tre överfulla kassar med kläder och diverse köksatiraljer som hon ska lämna vidare till någon loppis. Jag har ju varken bil eller körkort (lame igen) så kag behöver lite hjälp när utranseringsnojan tar vid.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: