Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Den där akademiska kvarten

Kategori: Allmänt


Min kusin M har haft en diskussion på ansiktsboken om den akademiska kvarten. Kvarten som finns för att de fattiga studenterna back in the days skulle kunna lyssna efter domkyrkans slag coh sedan kila iväg till universitetet. Hon blev förvirrad och var rädd för att inte komma i tid. Jag har funderat vidare på den där kvarten. Jag kommer nämligen aldrig i tid till andra akriviteter som har med universitetet att göra som grupparbeten eller pubkvällar. Jag har efter många år av studier vant mig vid att 10 betyder kvart över 10. Jag hoppas att detta ska kunna gå över eftersom jag om ett år ska vara ute på arbetsmarknaden och skälla på elever som inte kommer i tid. Det jag vill säga med detta är att något som är konstigt blir normalt när man vant sig. Jag som pluggat länge har vant mig vid många timmar om dagen som jag får planera och jag kan vända och vända om på dygnt lite som jag vill. Men nästa vecka och tre veckor framåt kan jag inte det. Då blir det praktik igen, vilket ska bli kul men ojoj vad jag kommer gäspa på morgonen. 

För att exemplifiera min livsstil så jag kan berätta vad jag gjort idag: sov länge, gjorde amerikanska pannkakor, fixade med blanketter inför utomlandspraktiken, ner på stan: ännu mer rea på monki (5 plagg, typ 300!), köpte busskort (till praktik), rouge (älskade worship från face), hängde runt på biblioteket och gick hem och gjorde det här. Nu är det ju så att jag BORDE VERKLIGEN ta tag i den inlämningsuppgift som jag har till imorgon men motivationen ligger under snöhögarna ute. Det får bli kvart över.
ajam


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: