Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

LdB vs Estee Lauder

Kategori: Allmänt


Jag fick mitt paket från Kicks för ett tag sedan. Sjukt snabb leverans och de fyllde på med lite småprover. Naturligtvis med sådant man adlrig kommer att använda men i alla fall!



Det största testet var att testa LdBs tinted daycream vs min älskade Estee Lauder DayWear Plus Multi Protection AntiI-Oxidant Moisturizer Sheer Tint Release Formula Spf 15. (Den heter faktiskt så, som Pippi.) Prisskillnad cirka 350 kronor. Jag hade inte råd att köpa ansiktskräm för 400 i december så jag tänkte chansa på en creme för typ 50 kronor. Slutomdöme: Jo då, den är helt okej. Lagom brungörande och mjukgörande. Man får fin färg men det kan egentligen inte jämföras med Estee Lauders fantastiska produkt. Den täcker men ändå inte på ett så jävla bra sätt och man ser superfräsh ut, men jag får nu vänta med det tills jag får lite cashflow igen eller tills jag är i någon taxfreesituation för då känns det lite mer prisvärt. Den är dessutom väldigt dryg, det är inte LdBs. Jag längtar tills jag börjar jobba! 

ajam



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: