Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Nu har vårterminen börjat

Kategori: Allmänt


Jag önskar att det vore mer vår ute också. Idag var det väl ganska vårigt, glansis eller pool fick jag välja på när jag halkade mig till Engelska parken. Nu har jag varit på mitt första seminarie och fått lära mig att svarta tavlan och overheader är de mest användbara redskapen i klassrummet.







Jag kan ha blivit förflyttad till 1991.  

Universitetet vet hur man ligger i framkant, speciellt på engelska institutionen!

Jag har städat bort julen i helgen. Den ligger nu i förrådet. Förutom julgardinerna som har uppgraderats till januarigardiner för att de är så snygga. Jag vill att januari ska ta slut och februari kan också fara och flyga. Jag vill ha knoppar i rabatterna och sol på knoppen. Dock vill jag åka till England och det ska jag göra i februari, kanske kan jag sätta min tilltro till att våren kommer tidigare dit.

gnäll-maja

Kommentarer

  • Mikael, pappa, Back säger:

    Har Uppsala Universitet, Engelskinstitutionen kommit ända fram till 1991? 1994 fick vi i grundskolan en läroplan som nu ska läggas i graven. De ligger alltså TVÅ läroplaner efter...

    Redan före 1991 hade vi i grundskolan WHITEboard!

    Jag vill också sälla mig till din önskan om vår med blommor och knoppar.

    2011-01-17 | 16:42:18
  • Maja säger:

    Ja du kära far, i framkant är de inte. Men jag ska nu ignorera det ovidkommande och fokusera på det som jag fakitskt har nytta av och som finns förankrat i verkligheten. Jag ska försöka att lägga energin på något positivt, för så vuxen har jag blivit att jag kan det!

    2011-01-17 | 18:51:28
    Bloggadress: http://majaskuriosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: