Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Strumpbyxor

Kategori: Allmänt


Jag får börja med en önskan om ett gott nytt år!

Nu ska jag skriva av mig lite om strumpbyxor. Detta eviga problem. Benen är för korta, de hasar ner när man går så att man måste dra i dem som en liten tjej på dagis, det går hål på dem, de slutar i armhålorna och så vidare. Jag har skaffat mig ett litet system för att slippa några av dessa problem, jag spar förpackningarna till de strumpbyxor som motsvarar mina förväntningar men nu tror jag att jag även ska göra en "svartlista" över par som jag aldrig ska köpa igen eller möjligen måste köpa en större storlek av. Jag köpte ett par håll-in-magen-och-tryck-ut-rumpan-strumpor från Lindex till nyåret. Det tog mig typ fem minuter att få på dem och sen kände jag mig som en vakumförpackad fläskfilé. De åkte av. Fy fan vad obehagligt. Jag skulle ha köpt en mycket större storlek än vad jag brukar ha på deras strumpbyxor, eller så skiter man bara i håll-in-magen-och-tryck-ut-rumpan. Jag drog på mig mina vanliga i svart bomull som jag har tusen par av och kalasade lite bekvämare.

ajam


Kommentarer

  • Tess säger:

    Hahahahaha Maja, du skriver och beskriver så sjukt bra!! Roligt att läsa dina tankar =)

    Saknar dig/er supermycket!!

    Kramar i massa

    2011-01-03 | 21:50:56
    Bloggadress: http://tesssilver.blogg.se/

Kommentera inlägget här: