Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Vad gör man när man har tråkigt?

Kategori: Allmänt


Jag har en dålig vana, eller nej jag har massor men jag tänkte skriva om en nu. När jag har tråkigt och hänger framför Pelles stora tv med datorn i knät så har jag en tendens att shoppa. Jag bara kikar runt och klickar lite här och där. Till slut har jag skapat ett paket till mig själv och så får man en tråkig räkning när man minst anar det.

Jag vet liksom inte riktigt hur man fördriver tid på internet utan att köpa saker. Jo, jag vet massor av saker som man kan göra som har med jobb eller utbildning att göra men saker som skulle falla under kategorin underhållning. Läsa tidningar gör jag i och för sig men facebook tröttnar jag på efter 30 sekunder.  Det är alltid samma personer som uppdaterat sin status och jag bryr mig inte om dagisplatser, cupcakes eller "nu ska jag till jobbet". Det är inte äns kul att läsa som underhållning för att det ligger så långt borta från min värld, nej bara trist trist trist. Så nu sitter jag här och gnäller istället. Mycket givande. Jagska senare bege mig mot min farfars hem för att fira att han fyller 89 år idag. Mycket imponerande. Jag blev lite gladare när jag tänkte på det. Jag ska i alla fall inte peppa upp mig själv med att klicka runt på HM, Bubbleroom eller Nelly. Inte.

ajam 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: