Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Det nya sovrummet

Kategori: Allmänt


Vilken bra sista dag på den här ledigheten jag har haft/kommer att ha. Vi tog en promenad ner på stan med lånehund B-Dog och hamnade på en uteservering med rosé/öl i glasen och grekiskt till middag. Nu ska vi sortera nya bokhyllan så att den blir i bokstavsordning. Men innan det är tid för det tänkte jag ta mig tid och visa hur nya sovrummet blev vad det är och hur det är.

Så här såg det ut efter slipning och första våden:



Vi jobbade på efter mörkret fallit.



Klara blev vi precis för 02.00.



Mitt gamla sovrum såg ut så här:





Trångt men mysigt, den andra delen av rummet fick inte vara med på bild fär där var mycket, mycket stökigt och det vill man ju helst bespara andra.



Det nya rummet är stort och mysigt mörkt. Hurtsarna hade jag innan vid mitt skrivbord och gaveln har jag byggt själv av måttbeställd madrass, tyg och skiva.



Lånehunden vilar på matchande dyna.



Taklampan sitter inte på plats än så bilderna är lite mörka men man får en idé om hur stiligt det är. Gardinerna som jag köpte på Indiska har fått komma upp i alla fall.

Jag avslutar med en bild på lånehunden, hon är väldigt bra på att posera men hon ser ut som ett mycket ledset djur. Det hoppas jag inte att hon är. Jag är ett glatt djur åtminstonde, man brukar bli det av två glas vin.



ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: