Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Fred och Kärlek - en utvärdering

Kategori: Resor


Hallå världen! Nu är jag tillbaka igen, hel och efter en lång dusch också ren.

Det var så mycket jag glömt sedan 2006; den euforiska känslan av typ 50 000 pers som sjunger och dansar, lukten vid bajamajorna, att man knappt kan andas i tältet när man vaknar, den härliga stämningen, hur coolt det är att få se dem man lyssnar på live, att man konstant har smuts under naglarna eller alla galna människor (ibland på det underbaraste av sätt, ibland verkligen inte).

Sammanlagt har vi varit på 14 konserter vilket jag tror är ett personbästa. The Ark var lätt den bästa spelningen. De körde bara hits och jag har lyssnat länge på dem så jag sjöng för full hals rakt igenom. Det lät säkert väldigt fint, oavsett min sång var det nästan en religiös stämning. Det var helt enkelt fantastiskt.

Fantastiskt var också Håkans spelning men den imponerande inte lika mycket på mig, troligen för att jag visste att den skulle vara så bra som den var. När spelningen började visade de klipp från Fem myror är fler än fyra elefanter när de sjunger om H i sjömanskostymer och mot konsertens slut så sjöng vi alla Känn ingen sorg för mig Göteborg och fick titta på bilder av en ung Håkan i sin kostym. Det värmde i mitt estethjärta. Damn vad jag gillar när någon har tänkt.

Tredje bäst var nog The Sounds, satan vad min namne kan rocka. Man blir på så bra humör av att se dem live. Det borde alla göra.

The Strokes är egentligen kanske inte så kul att kolla på men eftersom jag sjöng non stop så var jag mycket nöjd. Jag älskar The Strokes!

Bob Dylan var nog den tråkigaste konserten jag någonsin varit på. Man såg ingenting för de visade bara vidvinkel på skärmarna och han lät så sönderrökt så man knappt hörde vad han sjöng. Jag vet att han är en ikon men det var bara TRÅKIGT.

Teddybears var min största överraskning, fan vilket röj det var och jag bara älskar att de uppträder i sina björnmasker.

Igår var det storsanering av mig själv och packa upp som gällde, idag är det tvätta och packa till nästa resa som gäller för imorgon bär det av igen! Men först, sömn i MIN säng. Bilder bjuder jag på en annan dag, en dag efter om minst en vecka.

 

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: