Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Loppisar och gräsklippning

Kategori: Loppisshopping


Dagen började med ett frågetecken kring vad jag skulle hitta på. Min sambo har börjat jobba igen men lilla jag är väldigt ledig. Frågan blev besvarad med ett telefonsamtal från min mamma som bad om hjälp med gräsklippning. Min pappa har väldigt ont i foten och min mamma lika ont i ryggen så de behövde lite hjälp. Modern kom och hämtade mig och så for vi mot deras hem men på vägen stannade vi på Jysk och köpte en ny pedalhink till badrummet och tog en sväng på Fyris parks bakluckeloppis. Där fanns mest skräp att köpa men jag köpte en fin gammaö burk och mamma lite annat. Närmare hemmet stannade vi till i Lund på en liten obemannad loppis där jag hittade en ny hallspegel för liten peng. Perfekt!

















Jag mms:ade till min sambo för att höra om det var okej, och det var det! Annars var det ganska mycket skräp i de två små lokalerna. Men det är ju just på sådanna ställen som man kan göra billiga fynd.

Efter gräsklippningen kom min fd kombobror och så bar vi ut alldeles för tunga garderober som skulle kasseras. Vi har också tömt mitt förråd på hans sista grejer. Nu latar jag mig med en Rekorderlig sommarcider. Det förtjänar jag.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: