Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Sista dagen innan arbete

Kategori: Allmänt


Jaha, då har man kommit fram till den sista lediga dagen. Vad forten tiden har gått fast det samtidigt känns som det var väldigt länge sedan jag var på jobbet. det måste väl vara ett gott tecken - att man blivit så avslappnad att jobbet känns avlägset men samtidigt haft roligt och därför har tiden gått fort som man ju brukar säga.

De senaste två veckorna har jag spenderat städandes eller på IKEA, känns det som i alla fall men nu börjar det arta sig här hemma vilket är skönt. En annan sak som känns bra är att en tredjedel av sommaren faktiskt kvatstår så jag kan fortfarande åka till sommarstugan, ta en kryssning på det åländska havet eller bara åka och bada. Jag kan dock inte göra det mån-fre de tre nästkommande veckorna men sedan kommer en vecka till av ledighet. Den kan man ju alltid längta till om det känns jobbigt att jobba.

Jag ditter nu och läggert till ytterligare varor i min virituella shoppingbag hos H&M, jag fyller den just nu med underkläder och annat "nyttigt". Egentligen blev jag tvungen att logga in för jag såg en klänning när jag var i Stockholm i förrgår som inte fanns kvar i svart och jag har ingen lust att gå på stan idag.



Jag var nämligen på stan hela dagen igår med min sambo och min mormor. Vi var i alla butiker som finns. Nja, kanske inte riktigt men absolut nästan. Jag hitade i alla fall en taklampa till sovrummet och lite annat blandat. Gardiner hittade jag på Indiskas REA för 99 kr längden. Jag ska visa upp hela rummet så fort jag orkat ta och lägga över lite bilder. Varför finns det ingen blogg.se app?

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: