Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Den eller den?

Kategori: Shopping


Jaha så har ytterligare två semesterdagar gått förbi. Fort, fort! I förrgår så läste jag ut en hel bok (Svinalängorna - sjukt bra men hemsk) och pysslade lite på uteplatsen. Jag har klippt grärs och rensat ogräs. Nu återstår bara att plantera lite i mina krukor som gapar tomma. Frammåt kvällen plockade jag lite av grannens vinbär, med deras tillåtelse såklart, och gjorde paj. Satan vad god den blev.



Igår var det ett helt annat tempo. Vi var runt på stan i nio timmar och fixade saker till lägenheten. Vi har i alla fall lyckats välja tapeter till sovrummet (http://www.borastapeter.se/provtapetsera/FondoCore/Viewer.aspx?si=1&li=1&iStoreId=0), det blev Plain stripes i grått från Boråstapeter. Det finns ju hur mycket fint som helst men A) vi ska tapetsera i en hyresrätt som vi inte kommer bo så länge i och B) det är ett sovrum vi ska tapetsera och då måste man ju kunna sova utan att bli yr eller pigg. 



Efter tapeterna var det dags att försöka fatta något sorts beslut om soffa. Det är så svårt! Men nu tror vi att vi har listat ut det; det blir en Karlstad 3-sits med en inbyggd schäslong och en stor pall. Frågan om tygval återstår dock...

Den?

Eller den?

Jag var otroligt trött igår kväll men betyder bara att det finns saker att pyssla med idag (bygga ihop IKEA-möbler exempelvis) men frågan är om jag inte bara ska ignorera allt detta och passa på att sola lite. För det har varit skitväder och mer ska det bli så det gäller väl att passa på. Hemmapyssel passar bättre när regnet faller. Nu ska jag falla ner i brassestolen.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: