Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Favoritappar

Kategori: Tips


Jag har haft tre mysiga dagar på landet men nu är jag tillbaka i staden. Jag ville faktiskt inte åka hem, det skulle någon ha sagt till mig när jag var 15 och landet personifierade allt som jag tyckte var tråkigt. Nu tycker jag att det är avslappnande, vilket var sista man var när man var 15. Anyway, en sak som gör att man trivs lite bättre än då är telefonen med internetaccess när man helst vill och behöver. Här är de appar jag använder mest och som jag kan rekomendera:

Hipstamatic - en underbar kamera som man kan ställa in ljud, film och blixt för att få bilder som ser fantastiskt delekata ut. 

UL - supersnabbt sätt att söka buss och tågtider. Den spar vad man sökt på tidigare så att man kan välja ur sin favoritlista. Ett måste i praktiktider. 

Indiska - de har alltid inspirerande bilder och alla nya produkter snyggt uppraddade men fram för allt har de bra erbjudanden som 25% på det ena eller andra.

Spotify - a l d r i g m e r l ä g g a i n l å t a r ! ! !

Toahjälpen - på en karta kan du se var närmaste toalett finns, funkar dock bara i Stockholm.

Vintagekartan (allakartor.se) - här kan du på en karta se var alla loppisar i din närhet finns. Otroligt praktiskt när man är i en ny stad. 



App jag saknar: Var är blogg.ses app? Jag önskar att man kunde snabbuppdatera direkt från mobilen och lägga på bilder direkt som man kan på exempelvis fb. 

Nu ska jag se efter om jag fått någon skatteåterbäring, det vore mycket efterlängtat. 

ajam


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: