Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Pyssel pyssel

Kategori: Allmänt


Jaha nu har man arbetat på fritids i tre dagar. Jag är hemskt mycket trött fast jag har haft det väldigt bra. Mitt sommarjobb har även den fördelen att man får sola sig på arbetet eftersom vi är ute nästan hela dagarna. När vi inte är ute så pysslas och byggs det ganska mycket och jag är ganska pysslig av mig så jag har också pysslat. Istället för att bara sitta bredvid så gör jag gärna något samtidigt som barnen. Idag har jag gjort en skylt till min och snart Gs ytterdörr.

Först la jag pärlor och bildade bokstäver bakofram.



Jepp, så bra är jag på det.

När jag var klar var det dags att stryka pärlplattan för att få den att smälta ihop.

Det du gör är att du lägger bakplåspapper över plattan och sedan på med strykjärnet. Hög värme i typ en minut om det är en liten platta, den här tog lite längre men man ser när pärlorna smälter ihop.







När man dragit bort pappret så ser plattan ut så här, i mitt fall i alla fall. Vänta en stund med att ta bort den från plattan eftersom den är varm och mjuk.



Titta vad duktig jag är! Det syns att jag gått tre år på fritids och haft mycket tid att fördriva medan jag väntade och väntade på pappa.

ajam

Kommentarer

  • bas-to the -mati säger:

    åååååh vad fin. den tänker jag sno om jag och min pojkvän flyttar ihop nån gång ("jasmin och becca" känns liksom bara lite för sorgligt)

    2011-06-16 | 13:53:21
  • ajam säger:

    Jag kan göra en till dig och beckis. Rebecka & Jasmin skolkare stå. Kunde bli riktigt bra.

    2011-06-17 | 13:45:07
    Bloggadress: http://majaskuriosa.blogg.se/
  • ajam säger:

    skulle*

    2011-06-17 | 13:46:22

Kommentera inlägget här: