Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Teater och tråkiga inlämningsuppgifter

Kategori: Allmänt


Heeeela långa dagen har jag suttit vid datorn och tittat ut på alla som har trevligt i solen. Jag har haft tråkigt och skrivit i flera timmar. Detta är dock mitt eget fel, jag har nämligen inte planerat mina studier. Trots detta brott så är jag nu klar med sista uppgiften för terminen och jag är så trött att jag inte orkar fira det alls. Tur att jag fick ha trevligt i går istället. Jag och Gina var på Dramaten och såg Idlaflickorna (http://dramaten.se/Dramaten/Forestallningar/Idlaflickorna/), en riktigt bra pjäs skriven av Kristina Lugn. Oj vad jag önskar att jag kunde skriva som hon! Jag ska passa på att gå på många kulturevent i år, eftersom jag fortfarande är under 26 vilket innebär finkultur för 100 spänn. Gina var också under 26 igår. Efter teaterna blev det kulturell öl på Mosebacke. En fantasiskt bra söndag.

Innan jag fick träffa Gina så han jag kila in på H&M och köpa en kjol och en kläning och på Åhlens köpte jag en ny eyeliner. Det är den bästa eyelinern, speciellt för oss som inte är toksäkra på handen. Jag skulle ha blivit en dålig kirurg, eller kalligrafiskrivare.


En sak förvirrar mig alltid på Åhlens i Stockholm - var ska man betala egentligen? Jag vet att man får betala i olika kassor men det känns som att jag stjäl om jag går förbi en kassa med en sak i handen. Jag får helt enkelt jobba på det. Imorgon ska jag jobba i grundskolan.

ajam
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: