Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Det sista om London för den här gången

Kategori: Resor


Så här galet var det på Primarket:



Och det bara forsatte på varje avdelning i evigheters evigheter. Men jag köpte en klänningm en jumsuit, två kjolar, en ring, en kofta och ett linne för 51 pund. Kick-ass! Det är väl värt sitt besök. (Det ligger längst upp på Oxford street, gå av vid Marble Arch.)

Britterna är inte kände för sin smak, och det är tydligt varför:



När vi var ute på skolbesök så var vi i ett asiatiskt kvarter. Där kunde man köpa hur billiga och fina sjalar som helst. Jag köpte faktiskt ingen för jag har ungefär 10 stycken som jag fått med mig hem från andra resor men jag köpte en ring.



Jag antar att det är samma känsla i New York (för dit har jag inte kommit än) men det är otroligt häftigt men en sådan stor grönyta som Hyde Park är mitt i trånga London. Skolan vi besökte hade sin basketplan på ett tak för att det inte fanns någon plats kvar och då var den enda skolgård de hade en asfalterad ruta på 50 x 50 m som låg mellan husen och dessutom var inramade av en hör mur med antiklättringsfärg på. Friheten var minst sagt begränsad och därför är det härligt med denna kontrast. När solen nu tittade fram var det verkligen dags för en kaffe sittandes i en park. Vårkänslorna var på topp.  



So long London! Nästa gång är snart. Om en vecka åker jag tillbaka och då kommer min pojkvän att vara där : )

ajam


Kommentarer


Kommentera inlägget här: