Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Gamla saker och slott

Kategori: My Canterbury Tales


Idag blev det en sväng förbi centrum innan jag gick hem. Det är helt galet vad många loppisar det finns i den här lilla staden. En observation har dock gjorts om att britteran verkar helt tokiga i välgörenhet, vilket är bra. Vad som är mindre bra är att de flesta butikerna är ganska skräpiga, det verkar som att de mest säljer gamla tanters saker (BRITTISKA gamla tanters saker och de är ju inte riktigt kända för sin stil...).   

Jag hittade en liten present till Gs mamma vilket var bra. Imorgon ska jag gå och kolla om Body Shop möjligtvis är lite prisvärdigare i sitt hemland och i så fall fylla på min body butter samling.







(Bild från i torsdags, idag har vi haft fantastiskt vårväder som kan ses nedan.)

Jag gjorde ett stopp till vid slottsruinen som ligger halvvägs "hem till mig". Så sjukt häftigt, och vackert.





Nu ska jag laga lite mat i det lilla köket, det känns lite sommartsuga. Jag längtar efter mitt hem.

Svensk standaaaaard!!

ajam

Kommentarer

  • matilda säger:

    bodyshop är typ hälften så dyra! sjukt bra. fattar itne hur det kan vara så mycket dyrare i sverige. rekomenderar STARKT deras serum- vitamun c skin reviever. den kostade typ 150 där och 290 i sverige. du kommer älska den

    2011-03-21 | 23:40:12
    Bloggadress: http://monkibaby.blogg.se/
  • BLOPPISGARDEBROBEN säger:

    KOLLA IN MIN BLOPPIS! Du kan hitta massvis med fynd, oanvända acnejeans, skyhöga klackar, partykläder, jeansshorts och mycket mer: http://bloppisgarderoben.blogg.se/2011/january/saljes-gardebrobsrensning1.html

    2011-03-22 | 00:15:56
  • Mikael Back säger:

    Köp inte något kroppssmör med doft av kokos snälla!

    2011-03-22 | 18:12:45
  • ajam säger:

    Det har jag redan pappa, jag tänkte mig någon annan doft och kanske Matildas mirakelkräm : )

    2011-03-22 | 19:06:24
    Bloggadress: http://majaskuriosa.blogg.se/
  • matilda säger:

    hahaha fantastisk kommentar från mikael! pch tro mig,du kommer inte ångra dig om du köper den.

    2011-03-23 | 18:29:08
    Bloggadress: http://monkibaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här: