Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Promenerande i Canterbury

Kategori: My Canterbury Tales


Idag har jag varit ute själv och bekantat mig med staden. Jag tog en promenad och hamnade naturligtvis bland affärerna. Mest för att alla gator leder till katedralen och runt den finns centrum.

Jag har köpt en bagage tag till min gigantiska rosa resväska.





Jag var in i en 1-pundsaffär också, där sålde de graviditetstest. Jag skulle tänka efter innan jag litade på ett sådant...





Innan jag vandrade tillbaka "hem" så köpte jag en ring också. En svart rosett i plast som jag trodde kostade 4,50 men jag fick den för ett pund.

Jag vandrade runt i staden igår också. Vi var på en guidad tur, först av den stora katedralen och sen av staden. Vi samlades vid katdralen efter information på Canterbury Christ University. Till min och säkert flers förvåning så var vår guide svensk så han blandade lite mellan språken och kunde göra referenser till min katdral hemma.







Jag vet inte om det syns men ut över vattnet är en stol på en planka där de doppade kvinnor som skulle straffas för exempelvis häxeri. Medeltiden var en skoj tid. Fredagskvällen var i alla fall skoj. Vi var på en pub där jag fick lära mig att inte säga coaster utan beer mat. Förstnämnda är för posh. De åker upp på skafferiet när jag kommer hem. Min samling börjar bli ganska imponerande och framförallt snygg.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: