Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Bu Burlesque

Kategori: Film

 

Christina Aguilera är ungefär en lika bra skådis som Jennifer Lopez och är därför inte så övertygande. Storyn är bohemisk och påminner om Moulin Rouge och Chicage, och det finns fler likheter. Det känns som att de ville göra en sådan film men misslyckades. En sak som jag störde mig extra mycket på var Cs töntiga lugg. 



Töntig lugg. 

 
Jag älskar Moulin Rouge och jag gillar Chicago, dessutom avgudar jag bohemisk inredning och levernet. (Jag vill återigen pusha för Kobras program om bohemerna som jag skrev om i ett tidigare inlägg.)

I mitten av filmen (efter att hon blivit tuff) var det ett riktigt snyggt nummer som var ungefär ända gången som filmen fick 100% av min uppmärksamhet.  

Cher som ”the wise fairy gooodmother”  föll mig i smaken, jag gillar Cher. Jag har någon hitsskiva som jag kan sjunga från start till slut.

Vid ett flertal tillfällen kom jag på mig själv med att ironiskt tänka "oh snap" åt dialogen, men den var ändå bättre än Avatar.



ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: